Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

Siera cepumi "Sezama pakaviņi"

Siera cepumi "Sezama pakaviņi"
Mīklai: 150-200 g sviesta, 200 g smalki sarīvēta siera, 200 g miltu, ~½ tējk. sāls, sarkanie pipari un Kaijenas pipari - tik daudz, lai mīklu pagaršojot, rīkle degtu (protams, JA tik pikanti cepumi garšo :) ); apkaisīšanai: sezama sēkliņas un linsēklas

Saplucinātu sviestu, sieru un miltus ar garšvielām samīca (Nepārmīcīt! - būs cieti cepumi) un atdzesē ledusskapī 30-45 min. ja pārdzesē - nevarēs izmalt).
Tad mīklu dzen caur gaļasmašīnu, caur speciālās piestiprināmās cepumu formas mazā izmēra zvaigznīti, ar nazi nogriežot un salokot pakavā. Liek uz plāts, apsmērē ar olu un apkaisa ar sēkliņām. Cep ~13-14 min. pie 230 grādiem tumši dzeltenus.

Iznāk ~50 gab. Cepumi ir ļoti dekoratīvi, pikanti (man patīk tos taisīt tādus, lai pēc cepuma apēšanas mutē būtu mazs ugunsgrēks :) ). Parasti ļoti garšo vīra cilvēkiem.

Variants: Cepumus taisa ar rokām: ņem gabalu mīklas, izrullē pagaru desiņu, ko ar nazi sagriež nelielos gabaliņos. Tad katru gabaliņu sarullē radziņā un saliec pakaviņā (Uzmanīgi! - ja galiņi būs pārāk tievi, tie cepoties apdegs). Liek uz plāts un cep gatavus.

P.S. Ja pieliek 200 g sviesta, cepumi nedaudz plūdīs un nebūs tik dekoratīvi, toties būs ļoti trausli.

Nav komentāru: