Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

Auzu pārslu mežģīņcepumi

Auzu pārslu mežģīņcepumi
75 g kausēta margarīna vai sviesta, 50 g auzu pārslu, 65 g miltu, 115 g cukura, 40 g (2 ēdk.) 10% saldā krējuma, 50 g (2 ēdk.) iesala ekstrakta, ¼ tējk. cepamā pulvera.

Bļodā ieber pārslas, miltus+cepamais pulveris un cukuru, uzlej krējumu un sīrupu, tad pārlej ar margarīnu un visu rūpīgi samaisa. Ar tējk. uz plāts (uz cepamā papīra) liek mīklas piciņas 1/3 tējk. lielumā, izspaida plānas (cepot ļoti plūst, tāpēc galvenais - raudzīties, lai mīklas piciņas būtu viena lieluma, citādi daļa cepumu jau būs pārcepusies, bet daļa vēl nebūs izcepusies). Cep ~7-9 min. pie 175 grādiem. Ļauj nedaudz padzist (1-2 min.), tad ar cepumu lāpstiņu noņem no plāts.


Iznāk ~65 gab. Cepumi ir ļoti skaisti, ļoti plāni, burtiski mežģīņveida, zelta dzelteni, ļoti garšīgi.

P.S.

1) Ja cepumus pārcep (tie ir jau brūngani), tad tie zaudē savu garšu, kļūst rūgti, t.i., cepumi nedrīkst būt viscaur kraukšķīgi, tiem pašā vidū jābūt elastīgiem.
2) Jo plānāk mīklas piciņas uz plāts izspaida, jo īsāku laiku jācep.
3) Cepumus var arī dekoratīvi locīt (tad tos vēl siltus aši pārliec kādam apaļam priekšmetam, lai cepumi atdziestot sarullētos), glazēt ar kausētu šokolādi un pildīt kā vafeļu tūtiņas (īsi pirms pasniegšanas, lai neatmīt). Ļoti līdzīgi cepumi ir pazīstami ASV, tur tos sauc par Lace Cookies.

Nav komentāru: