Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

Lazdu riekstu špriccepumi

Lazdu riekstu špriccepumi
Šī recepte nākusi no Vācijas un tās oriģinālais nosaukums ir Haselnuß-Spritzgebäck mit Schokoguß.

150 g maltu lazdu riekstu, 250 g mīksta sviesta, 250 g pūdercukura, 1 šķipsniņa sāls, ½ tējk. kanēļa, 1 ola, 1 olas dzeltenums, 300 g miltu, 100 g kartupeļu cietes

Sviestu ar roku saputo ar cukuru, sāli, kanēli, olu, olas dzeltenumu un maisa, līdz cukurs izkusis. Tad iemaisa riekstus. Iestrādā miltus+ciete. Gatavo mīklu pilda špricē ar lielu zvaigžņveida uzgali un spiež mīklu uz plāts S-veidā (vai gredzenveidā) (mazliet plūst, bet saglabā šprices rievas). Cep ~10 min. pie 190 grādiem ļoti gaiši dzeltenus.

Iznāk ~150 gab. Cepumi ir gaiši dzelteni, dekoratīvi, ļoti trausli, ar patīkamu lazdu riekstu un vieglu kanēļa garšu.

P.S. Oriģinālajā receptē cepumi vēl tiek glazēti (tam nepieciešams 100-200 g šokolādes vai Schokoladenfettglasur): ņem pa vienam cepumam un vienu galu (S-cepumiem) vai vienu malu (gredzenveida cepumiem) iemērc izkausētā, karstā šokolādē, lieko nopūš. Man personīgi šokolāde šeit šķita lieka, jo cepumiem ir ļoti maiga garša, kuru šokolāde tikai nomāc. Bet tā jau ir gaumes lieta :)

Nav komentāru: