Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

Morīši

Morīši
Mīklai: 400 g sviesta vai margarīna, 160 g pūdercukura, 4 ēdk. vaniļas cukura (vai 40 g pūdercukura + ~1/3 tējk. vanilīna), 320 g miltu, 280 g stērķeles; glazūrai: 200 g tumšās šokolādes, 60 g sviesta

Taukvielu ar roku saputo ar cukuru un vanilīnu, tad pakāpeniski iemīca miltus. Mīklu pilda špricē ar lielu zvaigžņveida uzgali un uz plāts (uz cepamā papīra) spiež apaļus tukšus gredzenus. Cep ~10 min. pie 175 grādiem. Izceptus, atdzisušus blīvi saliek uz mīklas dēļa un tievā strūkliņā pāršvīkā ar izkausētu šokolādi (protams, to var arī nedarīt...).

Iznāk ~220 gab. Cepumi ir ļoti dekoratīvi, pēc izcepšanas tie nemaina krāsu un ir tik pat gaiši dzelteni, gandrīz balti, kā mīkla, viegli paplūduši, bet ar izteiktu rievojumu, tik trausli un irdeni, ka burtiski kūst uz mēles, šokolādes rotājums tiem vēl piedod patīkamu vieglu rūgtumiņu.

P.S. Oriģinālajā receptē uz plāts spiež apaļus cepumus - kaudzītes, kuras atdzisušas līdz pusei iemērc izkausētā šokolādē, bet man labāk patīk šāds variants :)

Nav komentāru: