Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

Annas kūka

Annas kūka ar plūmēm
Cik atceros no vecmammas stāstītā, tad padomju laikā šī kūka esot dēvēta par kolhoznieku kūku. Vai tas atbilst patiesībai, nezinu. Mana mammīte un es to saucam par Annas kūku.

Attēlos redzamā kūka ir Annas kūkas variants ar plūmēm.

2 olas, 175 g cukura, ½-¾ tējk. sodas (¾ - ja kūku pārber ar augļiem), 12 g (1 ēdk.) kausēta sviesta (vai 24-36g = 2-3 ēdk. eļļas - nav ne vainas), 250 g rūgušpiena vai kefīra, 190 g mannas, 140 g miltu, rīvēta citrona miziņa - ja vēlas

Annas kūka ar plūmēm
Olu dzeltenumus ar putojamo karoti sakuļ ar cukuru, sodu, sviestu vai eļļu un citrona miziņu. Pielej rūgušpienu, iemaisa mannu un miltus. Visu labi samaisa. Olu baltumus stingri saputo un pakāpeniski tajos iecilā olu dzeltenumu masu. Mīklu pilda apaļā tortes formā (es lietoju saliekamo formu, 27 cm diametrā) uz cepamā papīra un cep ~25 min. pie 220 grādiem tumši dzeltenu. Protams, pārberot kūku ar augļiem vai ogām, cepšanas laiks attiecīgi jāpalielina. Kūkas gatavību testē ar kociņu. Gatavu kūku ar visu papīru izņem no formas un noliek uz restītēm atdzist.

Annas kūka ar plūmēm
Varianti: Kūku pirms cepšanas pārber ar kādiem augļiem vai ogām un pārkaisa ar cukuru, piemēram:
- ar kubiņos sagrieztiem āboliem (~250-300 g),
- ar kubiņos sagrieztiem rabarberiem (~250-270 g sagatavotu rabarberu), cepšanas laiks ~35-40 min.,
- ar plūmēm (~600 g sagatavotu plūmju - bez kauliņiem un miziņas, sagrieztas gabaliņos), cepšanas laiks ~30 min.,
- ar jāņogām, brūklenēm vai atkauliņotiem ķiršiem (250 g),
- ar dzērvenēm (100 g, bez cukura) utt., utt.
Kūka ir ļoti pateicīga dažādiem eksperimentiem.

P.S.
1) No sākuma kūku cepeškrāsnī liek uz zemākām restītēm, pusceptu pārvieto augstāk.
2) Ja kūku pārber ar kādiem augļiem vai ogām, tad vienmēr vēlams pārkaisīt mazliet cukura arī tad, ja garšas pēc nav vajadzīgs - vienkārši izskatīsies skaistāk.
3) Ja kūku pārliek ar kādiem augļiem, tad to pēc izcepšanas un atdzišanas var mazliet paglazēt - pārsmērēt augļu redzamās daļiņas, piemēram, ar aprikožu ievārījumu vai ko tml. Protams, ja saimniecei ir laiks un patikšana :) Jo garšas ziņā tas tiešām neko negroza.
4)Kazenes gan nevajadzētu lietot - kūka vienkārši būs ļoti pliekana.
5) 600 g sagatavotu plūmes (bez kauliņiem un miziņas) = 1 kg veselu.

1 komentārs:

Tiger 02 teica...

Brīnišķīga recepte, kūka sanāk vienmēr garšīga un skaista ! Paldies.