Lapas


Laipni lūdzu Panteras virtuvē!

Es esmu liels un melns kaķis, kas dievina garšīgas lietiņas. Es rakstu dzeju, fotografēju un brīvos brīžos (gan ne pārāk bieži...) gatavoju kārumus savu mīļo palutināšanai. Pēdējā laikā sevis pagatavoto esmu sākusi arī fotografēt. Šis blogs ir tāda kā virtuāla recepšu klade, kurā atrodamas galvenokārt visādas saldas lietiņas, tomēr - ne tikai. Receptes esmu centusies uzrakstīt pēc iespējas precīzāk, lai nerastos nekādi pārpratumi. Mērvienības receptēs - tikai gramos. Un vēl - es vienmēr lietoju cepamo papīru, jo kaķi savā būtībā ir slinki dzīvnieki... :)

"Zankūkas" pēc manas vecmāmiņas receptes

"Zankūkas" pēc manas vecmāmiņas receptes
Smilšu mīklai: 500 g miltu, 300 g sviesta vai margarīna, 200 g pūdercukura, 2 olas, 1 citrona rīvēta miziņa; 1 ola; apkaisīšanai cukurs + manna vai sasmalcināti rieksti + manna (attiecībā 1:1)

Miltus uzsijā uz galda, izveido bedrīti. Taukvielu saplucina gabaliņos virs miltiem apkārt bedrītei (var saplucināt palielos gabaliņos, ja taukviela ir istabas temperatūrā). Tad virs taukvielas un miltiem uzsijā cukuru, pārkaisa rīvēto miziņu. Bedrītē iesit olu un ar dakšiņu nedaudz iejauc. Tad atdzesē rokas labi aukstas un ĀTRI samīca mīklu. Saveļ bumbā un atdzesē ledusskapī 30 min. Tad uz viegli nomiltota galda mīklu izrullē ½ cm biezumā, izspiež cepumus, liek uz ietaukotas plāts, apsmērē ar olu, apkaisa un cep 14 min. pie 200 grādiem tumši dzeltenus (ja cep ilgāk - cepumi zaudēs citrona garšu).

Nav komentāru: